onsdag 9 mars 2011

Vår?





















Det är vår. Solen skiner och det är Mars månad. Det är vår så jag beslutar mig för att gå ut på min balkong och utnyttja detta faktum för att få i mig det viktiga solljuset. Jag staplar flera mjuka stolsdynor på hög på en stol, virar halsduken flera lager om halsen och stålsätter mig mot kylan för det är ju vår. En kvart om dagen behöver man lapa solljus för att inte få D-vitaminbrist. Det är svårt under den mörka, långa vintern så jag beslutar mig för att nu ska jag inte lida brist längre, nu ska jag lapa sol, det är ju vår. Men vindarna är kalla, de letar sig upp under min jacka, far igenom mitt nytvättade hår och de isar kring mina ben. Det går 5 minuter, det går 10 minuter och jag ger upp. Jag kommer att få lov att ha D-vitaminbrist ett tag till. Jag kommer in med en röd näsa och utan en enda vårfräken i ansiktet. Våren svek mig. Jag får försöka få lite vår i ansiktet på väg till jobbet, så tar jag balkongen i besittning en annan dag. Jag är osäker på om våren är här ännu...

2 kommentarer:

DoreDoris sa...

Hej Hej! Angående din fråga;
Jag har köpt min dymo på Claes Ohlson, men de finns att köpa på närmsta bokhandel också. Jag kan dock tipsa om att köpa själva banden hos Classe för det är halva priset.

Pella sa...

Tack snälla för tipset!!