måndag 28 mars 2011

Denna dagen -ett liv










































































Det är för kallt för min nya gula kappa och jag är för trött igen för en promenad. Men Muppet håller mig sällskap i soffan och koffertarna jag samlat på mig på sistone har äntligen fått en alldeles egen plats i vardagsrummet, jordgloben står ovanpå. Jag köpte tulpaner på rea i den lilla affären vid miljöstationen. Denna dagen- ett liv, som farbror Melker skulle ha sagt.

Allt på bilderna är second hand kom jag på. Utom mina reatulpaner och en kudde av Estrid Ericsson. Fint. Ett slag för miljön, i samband med helgens Earth Hour.

6 kommentarer:

Rebecca sa...

Ja, denna dagen ett liv. Du tar så fina bilder Sarah. De gör mig glad, mitt i sorgen. Sen måste jag fråga det jag funderat på alldeles för länge. Vem är Pella? Kallas du för det? Stor kram till dig raring.

bella sa...

sista bilden var sjukt trevlig.

Marit sa...

Sv: Tack! Ja, det är en räv som är urklippt från The Times tror jag. Jag fick den på posten av en vän som bodde i London för något år sedan. Rävar är bra djur minst sagt.

Sara sa...

Haha åh, älskar det melankoliska citatet. Farbror Melker är bra han.

Sara sa...

Sv: ja, visst var dom fina? :) Fågelringen kommer från Glitter, den kanske finns kvar? :)

Emeli / lovely chaos sa...

Hallå vilken fin kappa! Gul är ju bästa färgen just nu!
Ha en finfin tisdag <3