torsdag 3 mars 2011

Helgen innan hemskheterna









































Helgen innan hemskheterna var vi hemma hos Rs föräldrar och åt glace au four, vandrade på sjön och spelade kort. Lördag förmiddag vek vi som vanligt nu, till en loppisrunda. På bästa loppisen är det alltid kö innan öppningen men vi hann fynda en del ändå! Tavlan med de allvarliga barnen är målad 1941 och jag undrar om de fick leka efteråt eller om de alltid skulle vara så där allvarliga? En liten skada i målningen gjorde att vi fick betala 50kr. Fyra stycken fina blommiga arabiaasietter för 25kr stycket fick följa med hem också och eftersom jag har koppförbud lämnade jag kopparna med sina fat till någon annan lycklig. Finast var kanske ändå mina ugglegrytlappar- herr och fru uggla i rosa kostade bara 20kr tillsammans och jag tackar och bockar för den duktiga person som stickat dem så fint!

2 kommentarer:

THERÉSE sa...

ursöta ugglor!

Pella sa...

Visst är dom! Ugglegrytlappar- jag undrar så vem som kom på att sticka dem!