lördag 7 januari 2012

Torptankar



































































































Jag är på ett omöjligt humör. Jag är sjuk och bor sju halvtrappor upp, alltså vill jag gå ut hela tiden. Det är vinter ute, alltså vill jag ha sommar. Jag har definitivt inte pengar till ett torp alltså drömmer jag om att bli torpägare. Se bara på detta söta röda torp som jag fann på hemnet. Alla bilder utom det blommiga köket är från samma torp, det blommiga köket fann jag i ett annat. Åh, drömkök, åh kaffekopp på torptrapp i sommarsol...

4 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

oj vad underbart fint!!! skulle gärnaste gärna ha precis ett sådant jag med. och du är inte alls ensam om att vara sådär tvärsöver. jag blir alldeles galen på mig själv hur jag vill något annat hela tiden. längtar mig också tokig efter sommar. borde bara uppskatta snön juh :)
hoppas verkligen du mår bättre snart. jag är förkyld och vissen och långsam, men det är ju en världslig sak i det stora hela. fast ändå gnäller man :)))

kramar om, Lycke

Fina sa...

oj jösses amalia vilket superfint litet torp! jag brukar också sitta på hemnet, ibland i timmar. Titta på sommarstugor och hus på landet och allt möjligt. Men inga planer på långa vägar att köpa, bara drömma lite. Hoppas dina lungor är på bättringsvägen :)

Maria sa...

Jag drömmer också om en egen stuga. Kanske kan det bli en sanndröm någon gång!

Annas Camping sa...

Tusen takk for kommentar på bloggen min!

Dette var den fineste lille hytta jeg har sett! Jeg bytter mer enn gjerne ut leilighet i byen med hytte på landet. Såfremt det er mulig å legge inn internett, så kan jeg bo hvor som helst :)