tisdag 31 januari 2012

Jag har ingen stadig rot















































































Dagar som går. Månader och sedan år. I morgon är det Februari. Jag fångade lite ljus idag. Jobbade hemma. Tog en paus och matade fåglar i parken och letade domherrar. Fortfarande ingenstans. Jag köpte en broderad herre på loppis istället. Och satt och filosoferade med benen i kors på vårt köksgolv under min fikarast. Jag blir filosofisk av boken jag läser nu. Jag fångas så lätt upp av stämningar. Är som ett löv i vinden, far än hit, än dit, beroende på hur orden träffar mig. Jag gillar ändå att jag inte är fast förankrad. Jag är ingen trygg hamn, har ingen stadig rot.

1 kommentar:

till-vidas-ara sa...

åå, jag är som du! den där vindflöjeln efter vad man möter för stunden, läser, känner..
men det är något gott också. en ständig utveckling kan jag tänka! underbara bilder också. älskar tavlorna..fint på dig ***

kramar en lördag, Lycke