tisdag 3 januari 2012

Manchester, appropå snö?!






































































































































































































































































































































Jag längtar snö så att det knakar!... ? Appropå snö kom jag på att jag inte har lagt upp några bilder från min Fjärde Advent än, som firades i Manchester. Det blir lite hopp fram och tillbaka i tiden nu känner jag. När jag skulle landa i Manchester så fick vi höra att flygplatsen var stängd på grund av snökaos och att vi fick lov att vända och landa 10 mil därfirån i Bristol. Men vår pilot gav inte upp och plötsligt (en timme senare) öppnades flygplatsen och när vi landade såg jag inte en enda snöflinga. Det är lite skillnad på det här med snö och snö. När jag pratar snö menar jag snö som på förra Nyår. Vallar. Skidspår. snötyngda grangrenar. Inte imaginära snöflingor i engelska flygledares dimmiga synfält. Tänkte bara klargöra det.

I Manchester var julmarknaderna i full gång. Massa fint hantverk och glöggliknande dryck och korv såklart. Engelsmän älskar ju korv. Men min vän med smak för det lite finare livet såg också till att vi besökte lite tjusiga varuhus, gick och drack afternoon tea på ett hotell och drack drinkar i Hilton's skybar. Så jag fick lite av varje med mig från mitt besök i Manchester. Nu håller hon och hennes kille på att flytta till Oxford så jag tänker mig ett vårbesök där, shoppa vårskor, gå in i gamla bokaffärer, spana grönska innan den kommer till Sverige!

1 kommentar:

sarapirat sa...

gott nytt år pella,
hoppas du mår lite bättre nu?
låter som att du kan behöva lite extra lov på det här...
fint och mysigt ser det ut att vara där i manchester.