fredag 27 januari 2012

Ljusets sista timmar och gräset i sommar


















































Jag jagar de sista timmarna ljus, mellan mattvätt och korrekturläsning. Fångar ljus, fångar ord i flykten.. Älskar ljuset i de slitna trätiljor som är våra golv, de perfekta tulpanernas slokande över de nya Gudrunkatalogerna. Trivs, just nu. Det är roligt att gå till jobbet och det är roligt att komma hem. För det mesta. Ändå började jag med grästabletterna denna vecka- massor av gräspollen som ska ätas upp, en tablett i taget i tre år, för att jag ska orka vara ute lite mer den här sommaren, och nästa- och nästa. Jag fantiserar redan om en picnic i gräset under grässässong och att åter få känna gräs under bara fötter. Jag hoppas på de här tabletterna, som just nu gör mig dåsig och kliig... välkommen snart kära vår, jag förbereder mig för fullt.

Bild 1. Upphittat kattbokmärke som sedan länge är fast boende på vår hallspegel
Bild 2. Richard gav mig tulpaner för nästan en vecka sedan och de blommar fortfarande!
Bild 3. Hoppa-i-skorna, till och från tvättstugan blommar året runt

Inga kommentarer: