tisdag 1 februari 2011

Som en filifjonka

"Som alla filifjonkor hade hon en massa prydnadsföremål. Små speglar och släktfotografier i ramar av sammet och snäckor, kattungar och hemuler av porslin som vilade på virkade dukar, vackra minnesord broderade med silke eller silver, mycket små vaser och trevliga tevärmare i form av mymlor- ja, allt sådant som gör livet lättare och mindre farligt och stort." -Tove Jansson, Det osynliga barnet










































































3 kommentarer:

Rebecca sa...

Vi är nog Filifjonkor du och jag Sarah. Det hör man ju!

Lovar förresten att visa min kylskåpskonst snart! Kram

Angeliqa sa...

Filifjonkor är vi allihopa :)

maria sa...

åh, en såndär fågel har jag med. eller, tre stycken om man skall vara ärlig, och jag gillar dem så himla mycket. jag gillar att de är så himla sköra och att när man håller dem i handen är det som att de är nästan levande och man kan höra ett hjärta slå, snabbt, snabbt.