onsdag 16 februari 2011

Jag hade en gång en sko...















När jag och mina vänner körde tvärsöver USA från kust till kust i en hyrbil för några år sedan blev vi rånade i San Fransisco. De tog i princip allt vi hade lämnat kvar i bilen över natten, men de lämnade kvar två vänsterskor... Vi skämtade om att det måste ha varit en enbent rånare och inte var det mycket vits för oss att spara på högerskorna sen...
Idag kom jag hem från loppis med en pyttliten sko. En alldeles för dyr, otroligt onödig liten sko i mässing. Men inte desto mindre alldeles, alldeles underbar.... Jag kan inte avgöra om det är en vänstersko eller en högersko men den ensamma lilla skon fick mig att tänka på USA-resan igen och ett på det stora hela fantstiskt minne.

3 kommentarer:

Pella sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
itsallvintage sa...

oj då. hm, åker själv till USA snart för en liten road trip och hoppas sannerligen inte vi blir rånade :)

Pella sa...

Det hoppas jag att ni slipper- bara undvik att parkera bilen full med saker i Asbury-Haights hippiekvarter i San Fransisco så har ni bra odds! ;)