söndag 6 februari 2011

Under Bron.


























































Igår var det jag och ett tjog grabbar i en etta på söder. Det var musikquiz och det var rödvin. Efteråt var vi fyra som dansade hela na
tten (på) Under bron, mitt ute i ingenstans men samtidigt i ett hus under en bro. En kö nedför en trappa. En mörkhyad butler i glasögon bugar och leder oss in i en hiss. Jag vet inte vilken våning vi åker till men plötsligt
är där en massa folk, ett hörn inklätt i lampor och spindelväv och där inne på toaletterna är allting inklätt i staniolpapper. I ett uterum kan man röka och köpa korv. I ett annat rum med medaljongtapet kan man sitta i en röd Emmafåtölj
och sippa vin. Jag dricker rom och cola och flyter runt mellan dansrummen. Korten finns kvar i kameran, så
jag vet att det hela inte var en dröm....

Inga kommentarer: