torsdag 30 oktober 2008

Posttentamentankar

En mindre. Nu har jag väl sisådär en eller två ordniarie tentor och två omtentor samt ett par författningstentor i praktikterminen sen är det över. I alla fall för ett tag. Då väntas det att jag ska söka jobb, hitta jobb, jobba jobb. Känns märkligt. Särskilt när det är ett jobb med en lång utbildning bakom och inte ett jobb man lär sig som i en bar, en telefonväxel, på dagis eller ett café. Sedan förväntas jag kunna saker. Det tycker jag är oerhört läskigt så här innan. Men nu går jag händelserna i förväg som vanligt. Först ska jag förhoppningsvis få ett G för den här kursen och sen var det som sagt några tentor till kvar, ett examensarbete och så praktiken. Det där med riktigt jobb dröjer ännu ett litet tag. Jag tar en kaffe och slappnar av....

Inga kommentarer: