onsdag 29 oktober 2008

Dagens insikt















Dagens insikt mitt i tentapluggandet är att jag verkligen skulle vilja kunna rita. Jag älskar visserligen att fotografera men även om man med en kamera kan fånga underbara ögonblick och skapa magiska stämningar så kan man inte hitta på hur det ser ut i världen runt omkring en. Om jag vill ha en bild på ett träd fullt med kaniner och en snirklande spiraltrappa upp till ett litet glasstånd i form av en trädkoja i toppen så är det inte bara att blunda och ta ett kort. Man behöver penna, papper, skicklighet och kreativitet. Jag har tre av fyra men det där med skickligheten ligger inte helt för mig. Jag ska nog gå en tecknarkurs för kreativiteten och viljan finns. Och misslyckas jag med det så får jag väl gå en kurs i avancerad photoshopping och klistra in små kaniner i ett vackert träd och måla om en vanlig trädkoja till ett glasstånd....

Lite fler fina bilder som gör mig glad (Båda från Fröken Bäckström):




































2 kommentarer:

ottokoj sa...

Är det du och jag på bilden?

Pella sa...

Det skulle det kunna vara...