måndag 11 augusti 2008

Sömnlös i sommarnatten

Jag kan inte sova. Jag har fösökt och försökt. Lyssnat igenom två skivor med Kings of Convenience, läst tidning, försökt andas lugnt... Jag vet ju att det beror på att det blev så sent igår. Jag klarar helt enkelt inte av att vrida på dygn det allra minsta lilla. Jag var oplanerat kärleksrådgivare i går natt. Eller egentligen fick jag väl mest historien presenterad för mig, detaljrikt utbroderad, för att senare kunna komma med den "ultimata lösningen" på problemet. Den skulle komma till mig i en dröm. Det gjorde den inte- så vitt jag kan minnas. Däremot drömde jag om allt möjligt annat- om jordgubbar och ändrade jobbtider och jag vet inte vad. Kanske drömde jag om "den ultimata lösningen" också och glömde sedan bort den när jag vaknade. Det vore ju väldigt synd i så fall... Snoozade obegripligt länge gjorde jag imorse i alla fall och nu kan jag alltså inte somna. Suck. Det är få saker som stressar mig mer än att försöka slappna av tillräckligt mycket för att somna fastän jag egentlien inte är så trött. Jag kommer vara trött imorgon istället- på jobbet. Nu ska jag gå och lägga mig och fundera vidare på "den ultimata lösningen". Kanske drömmer jag om den i natt. Jag är lite glad i alla fall att det inte är mitt kärleksproblem....

Puss sötnos.


Inga kommentarer: