torsdag 28 augusti 2008

Loppislycka!

Idag var jag för första gången inne på en loppis i Tälje som jag länge spanat in genom rutorna till men aldrig lyckats pricka öppetiderna för. Jag blev inte besviken när jag nu äntligen kom in! Jag var som ett barn på julafton som slets mellan vackert porslin i mängder, skira tyger, korgar med väskor, flera ställningar med kläder och hyllvis med skor. Tro det eller ej kära vänner som säger att jag är skoberoende- skor var väl nästan det enda jag inte köpte!

Jag hittade en röd, blank blus för 20kr, ett par blommiga hängslen för en tia, en oerhört vacker grytlapp för lika mycket, en blommig porslinsskål för en femma, en rutig väst för 20 kronor, en alldeles sagolik
prinsessklänning i underbart himmelsblått svallande tyg för 35 kronor och slutligen fyra rosenkoppar med fat för sammanlagt en tjuga! För
strax över hundralappen har jag satt färg i både mina köksskåp och min garderob! Som om det inte var slut här sitter jag hemma och dricker kaffe när R ringer och säger att han har hittat exakt en sådan blå tygväska som han har och som jag länge beundrat- för en tjuga- på en annan av Täljes fantastiska loppisar! Åh, loppislycka!


Slutligen en tanke riktad till P. denna dag som inte är helt igenom solig....










Inga kommentarer: