tisdag 26 augusti 2008

Min nya frisör

En ny frisör, en ny frisör- det gjorde mig på glatt humör!

...och det var lite själva tanken eftersom jag efter en helgs intensivpluggande precis kuggat min fysikalkemitenta för andra gången i rad. En evig förbannelse är den, i gott sällskap med sin kollega mattetentan som ligger och lurar i mitt bakhuvud. Jag måste ändå säga att jag kom ganska långt i mitt intensivplugg och jag tror minsann att jag kuggade med mindre idag än förra gången men vad hjälper egentligen det när man bara vill se ett G på sitt försök?

Jag blev fin i håret i alla fall tack vare min nya frisör som jag spontanklippte mig hos nyss. Hon förvandlade mitt hopplösa långa trassel till en riktigt trevlig frisyr, gav mig mängder med bra tips och tog bara hälften så mycket betalt som den frisör jag brukat använda (vilket var lite varför jag gick in där från första början)! Man kan inte betala 600 kronor för en hårklippning som student, det håller inte i längden. Nu ska jag göra ett nytt försök med att utrota mina envisa blomflugor och sedan ska jag ta min nya frisyr ut och dricka alkohol i gott sällskap och dränka den tentaångest som är kvar!



1 kommentar:

ottokoj sa...

dränka?


jag tänker på dig....