torsdag 26 augusti 2010

Where in Asia?


Vi håller på att planera vår höstresa och jag håller på att bli tokig- både på bra och dåliga vis. Vi hade bestämt oss för Malaysia och sentänkte vi att det nog blev lite dyrt och då var vi inne på en stadssemester och hade i princip bestämt oss för världens femte största stad Seoul i Sydkorea när jag börjar vela igen och tänker att om vi ska ta en storstad kanske vi kan kombinera två olika eftersom man ändå oftast måste mellanlanda någon annanstans. Sen börjar jag tänka att en storstad i Asien likaväl kan varaen varm stad á la Kuala Lumpur stället för ett höstigt Seoul då vi redan har höst hemma då vi åker och vips är vi tillbaka i Malaysia. Alla dessa tankeresor börjar bli förvirrande och gör mig trött och jag funderar på att ringa en resebyrå och få lite input från ett proffs. Ett tag var vi inne på NY också men jag har varit där och även om där finns världens bästa museum i form av MoMa och Guggenheim så kan inte pulsen, ljuset, lukterna och känslan mäta sig med en asiatisk storstad á la Tokyo och Taipei vilka jag fortfarande bär nära mitthjärta. Det återstår att se alltså, var vi hamnar i höst...

Bild 1) Nightmarket i Taipei
Bild 2) Älskade bubbletea i Kaoshiung - båda bilderna från då jag pluggade i Taiwan

2 kommentarer:

Hallonsemla sa...

Vi är också i valet och kvalet vart vi ska åka i höst. Men vi håller oss nog lite närmare, någon av europas huvudstäder är målet. Paris är min favorit, men Amsterdam hade inte varit fel det heller. Eller Prag för den delen... Gah, beslutsångesten!

Pella sa...

Visst är det härligt och alldeles uppstressande på samma gång! Alla dessa valmöjligheter och världen känns så oändligt stor när man inser hur många platser det finns att besöka. Jag älskar också Paris, bodde ett par timmar därifrån ett halvår så jag var stammis på ledigheterna ;) Vad går väl upp mot en pytteliten svart kaffe i gathörn i Paris?! :) Underbart att ha något att se fram emot vad det än blir!