torsdag 26 augusti 2010

Dra maten - med Dramaten!


Jag förstår inte att jag inte har insett betydelsen av det här ordet ännu. Ända sedan min pojkvän skaffade den för honom efterlängtade manicken har jag envisats med att kalla den för Drabanten. Det låter lite grand som Heffaklumpen eller Dunderklumpen eller annat valfritt stort sagodjur. Men så plötsligt slog det mig, vad är det man använder Dramaten till? Att Dra maten såklart! Det är ju genialiskt. Jag har funderat på att skaffa min alldeles egna ifall vi skulle behöva en på varsitt håll på samma gång men vi har inte riktigt börjat sätta vår Dramaten i system ännu. Vi bor liksom uppe på ett berg med mataffären nedanför och då undviker man att köpa tungt i alla fall. Tänk om man skulle tappa taget där i uppförsbacken och så skulle Dramaten fara iväg i en ryslig fart och kanske knocka flera medmänniskor i farten! Men smart är den i
alla fall; Dra-maten. När vi flyttar till plattare mark ska vi alldeles säkert ha två!

Bild 1) Rs lilla rutiga som han ropade in på en auktion i somras
Bild 2) Lånad bild som visar på Dramatens fantastiska kapacitet!

Inga kommentarer: