tisdag 24 augusti 2010

"Varför skriva en blogg om man inte bryr sig om ifall någon läser?"


Bara vi. Jag skriver för mig, jag skriver för dig, jag skriver för oss. Det räcker.
Om man råkar trilla hit så får man gärna läsa, det är lite som att träffa en ny bekantskap. Kanske ses man igen, kanske inte. Livet brukar vara så. Jag vägrar samla namn som blir siffror som mäter en bloggs framgång. En blogg kan vara en privat sak, ett familjeärende, något för människor intresserade av en speciell sak eller kanske är den världsviktig med aktuell utrikespolitik. Min blogg är inte världsviktig. Den är i bästa fall lite inspirerande, fungerar som minnesbank och samlar vackra saker. Det finns väldigt mycket finare bloggar än den här. Säkert fulare också. Det spelar ingen roll. Den här bloggen är jag, den är du och ibland kanske vi får besök av någon helt annan...

1 kommentar:

Remsan sa...

Tyvärr känner nog många att bloggen blir ett måste, just för att de vill ha något att visa för de som läser, men bloggandet ska väl som du säger vara något för en själv i första hand. Fast ändå känns det annorlunda nu när jag skriver i den och vet att många fler läser det jag skriver.