onsdag 14 oktober 2009

Ljus i mörkret


Så här i hösttider blir man ofta sugen på att tända ljus, dra fram filtar, koka te och kura. Har man inte ljus så kan man använda sig av fina lampor med ett trevligt sken. Jag har världens finaste lampa som jag fått från mina


morföräldrars sommarhem men jag bli ständigt sugen på fler. Jag har länge varit sugen på en lampa med flera kupor likt den på första bilden. Idag fick jag syn på en lampa på tradera som ingen lagt ett bud på och som jag lyckades buda hem för utropspriset på 100kr - en lampa i 20-tals stil med kobrahals - hur passande är inte det-hos mig och mina kobratelefoner?!!
























Bild 1) Gammal utgången traderaauktion (skulle gärna ha velat veta vad den gick för!)

Bild 2) Min lampa som snart står hemma hos mig

1 kommentar:

sarapersson57 sa...

Jag avgudar din lampa.

Tänkte bara säga det ;)