lördag 31 oktober 2009

Följ ditt hjärta och kanonfynda - en sann berättelse om ett mumintroll!


Jag är medlem på en sida som heter swoppers - http://www.swoppers.se/ - där man byter saker med varandra. Det är som en online loppis där man fyndar andras saker som de tröttnat på, mot saker man själv inte längre använder. Det är ekonomiskt, miljövänligt och ett bra sätt att bli av med saker som kanske bara ligger därhemma, utan att de kommer till glädje! på, mot saker man själv inte längre använder. Det är ekonomiskt, miljövänligt och ett bra sätt att bli av med saker som kanske bara ligger därhemma, utan att de kommer till glädje!

Jag har bytt till mig både kläder, film, parfym, prydnader... och idag fick jag bland annat hem ett paket med två böcker som jag hade bytt mot ett halsband och ett brevpapper. Jag bytte till mig "Mumintrollet på kometjakt" och "Krakel spektakel" med illustrationer av Stig Lindberg- båda tryckta 1956. Fina, charmiga böcker och som jag precis upptäckte- också värdefulla! En exakt likadan bok, samma utgivningsår och allt, hade gått ut som auktion just idag, på Tradera, för hela (håll i er nu) 900 kronor+ porto!!! Galet! Jag vågar ju knappt bläddra i boken nu (fast det är klart att jag ska, jag ville ju läsa den, det var därför jag bytte till mig den, hade ingen aning om att den var värt något).


Fynda på swoppers- er fyndhörna på nätet!

Bild 1)- från auktionen som gick ut idag på Tradera- men min bok är en exakt kopia!
Bild 2) En auktion på Tradera som ännu inte gått ut, också en exakt kopia på min bok.

Inga kommentarer: