söndag 5 april 2009

Pimp your balcony!

Nu är våren här och även om den just idag dölljer sig bakom ett tjockt lager moln så är det dags att ta tag i balkongen som lämnats vind för våg under vintern. Ett tjockt lager grått täckte min balkong och gjorde mig minst sagt bekymrad över avgaser och luftföroreningar. Det hade varit intressant att kunna se vad skilnaden hade blivit om jag bodde lite mer utanför sta'n istället för mitt i, vilken nyans av grått som skulle möta en vid en vårstädning av balkongen?

Nu gnuggade jag bort det värsta lagret av grått, lade ut min nyinhandlade plastmatta från gårdagens fyndvända på Vaksalatorg (i strålande solsken), sopade och röjde och gnuggade fram ansiktena på min balkongkatt och min sjungande papegoja. Papegojan är ett fynd från en loppis för något år sedan och varje gång man drar i den sjunger kvittrar den ikapp med fåglarna i området runtomkring! Nu väntar jag bara på solen så blir det många koppar kaffe på min balkong framöver!


Ps. De små röda fåglarna på balkongräcket är en ljusslinga som jag kan tända om kvällen för ett varmt rött sken! D.s.


Inga kommentarer: