tisdag 21 april 2009

Containerfynd!

Vi har grovstädning i vår bostadsrättförening. Det innebär att vi får en stor container på gården där folk ska slänga sina "grovsopor" vilket med andra ord mest är sådant som faktiskt hade kunnat skänkas till en Röda Korset-butik eller dylikt för att leva vidare och dessutom bringa pengar till ett gott ändamål. Heltokigt egentligen men jag har i alla fall passat på att smyga förbi och norpa åt mig ett par saker som jag anser vara riktiga fynd! Jag vågar inte tänka på vad mer det kan ligga däri som bara kommer att brännas upp!!

Det här har jag i alla fall "hittat"; en plastback till mina Lp-skivor och ett litet teak-sideboard som jag placerade bredvid min soffa. Jag vet inte om det passar ännu men det var i alla fall på tok för fint för att eldas upp och teak är faktiskt et utrotningshotat träslag och de möbler som redan tillverkats av detta bör defintivt inte brännas upp! Fy!