tisdag 2 december 2008

Stora fynd på Viksängen!


Jag ångrar definitivt inte att jag åkte och hälsade på min pojkvän idag. Inte bara för det självklara med att jag saknar honom och tycker så mycket om att vara med honom. Vi tillbringade eftermiddagen på Viksängens loppis och jag fyndade big time!

Detta handlade jag för två hundralappar:

* Ett stycke så fina bruna snörskor i skinn, typ 60-tal



* En blommig halvlång vid kjol som jag tänkte ha som axelbandslös klänning (och jag fick med den fina gamla trägalgen från en gammal herrbutik)



* Två juldukar - en till köket och en till vardagsrumsbordet- med tryck med söta tomtar

* Tre böcker; Världshemligt av Barbro Lindgren, en lyriksamling avErik Axel Karlfeldt och en bok som jag fastnade för på grund av dess utseende och inledningstext- ett annorlunda format och ett vackert språk för en tia är oemotståndligt till mina bokhyllor

* En blåsbälg med handmålat fint gammalt motiv till mina föräldrars stugas eldstad (julklapp)

* Två par tofflor- ett par var till mina föräldrar

*En liten tändsticksask med broderat fodral med julmotiv


Efter vår eminenta loppiseftermiddag gjorde jag och min pojke en asiatisk gryta med ris och drack rödvin och åt en massa choklad (mest jag)!

Massa mys som min pojke skulle säga!

1 kommentar:

ottokoj sa...

jag älskar dig sötnos