onsdag 15 februari 2012

Om porslinsgubbar och paparazzibilder på flickor och hundar
































































































Alla längtar bort. Jag längtar hem. Men kanske lite bort också. Funderar på att klippa min utväxta frisyr men gillar den liksom ändå på något vis, okontrollerbar och rufsig till trots. Fina nya saker här hemma är den lilla porslinsmannen jag fick av R och som skymtar som en liten prick längst ner på vår tavelvägg. Den påminner mig om honom lite grand. Morgonrocken är också ny, blå med vita prickar. Hänger bakom dörren i vårt sovrum och väntar på sovmorgonslördag med tidning och helgfrukost. För övrigt har jag köpt ny kamera, efter sisådär sju, åtta år. Den är hemskt fin, återstår att se vad den tar för bilder. Imorgon ska jag försöka komma ihåg att lägga upp mina morgonbilder från den gamla kameran, paparazzibilder på flickan och hunden i snön. Hade jag inte köpt en ny kamera hade det nog blivit ett teleobjektiv. Jag hade velat fånga deras miner i snöleken...

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Det hörs som du är älskad.. det är fint och jag älskar dina bilder..
ro och sol och frid till oss i helgen.. Lycke

marie-louise sa...

Hejhej, jag ser en gubbe där som jag känner igen:)