måndag 6 februari 2012

Frits Friska Fisk
































































































































På den där loppisen dit vi så sällan kommer för att den ligger så dåligt till, där var jag i helgen. Inga stora fynd, en ensam rosablommig gardin, några böcker och en grönblommig förvaringslåda. Men det är trevligt att gå runt där för de har flera bodar där man kan gå runt och rota. Jag har egentligen redan två Alice i underlandet böcker men den här var så fin så den åkte med ändå. Frukt och bärboken var fylld av äpplen och päron med fantastiska namn och historier. Extra roligt att någon har klottrat i boken, jag fantiserar om vem som har haft den förut. Burken är från en serie jag har spanat länge på. Den köpte jag i en antikaffär men priset var ganska hyggligt ändå. Tanten som stod i kassan sa att precis en sådan har hon och serverar sill ur och jag lovar mig själv att jag ska göra detsamma och inte bara stå och damma. Men stå framme får den förstås göra också: Frits Friska (!) Fisk...

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

hihi, vilket roligt namn på burken och fin som snus var den, gardinen också. ååh om jag kom mig ut mer på loppis. det blir mest en massa traderande här :) lite farligt för det blir ju inte alltid så billigt som man vill. alltid så fina saker du hittar. en riktig inspiration i min smak..*
och tack för dina ord. ja det där med att förlora nära och kära. borde inte få vara så. men jag tror vi möter dem sedan. visst gör vi det. jag är nästan säker för det känns så i hjärtat..

kramar en onsdag..Lycke

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Hej Pella! Tusen tack för den fina orden på min blog. Vilken otroligt fin blog du har. Jag ska kika mer när jag kommer hem från jobbet. Jag är helt kär i din Alice i Underlandet-bok! Jag tänkte stå på både Vaksala torg och Fyristorg och sälja sådant som godisar och kakor i dockporslin. Vore jätteroligt om du ville köpa en liten dockkopp med en karamell :) Kram från Sara