söndag 2 oktober 2011

Hunddagar























































































































De senaste dagarna har vi haft besök av två olika hundar här hemma. Först kom Svante med Elin och mamma och åt middag i torsdags (Svante fjäskade in sig hos Richard och fick pizza vid bordet) och i fredags kom Lakrits med Richards pappa som kommit hit för att hjälpa oss att få köksskåpet på plats och dessutom se lite mer av vår nya stad. Hundbesök är finbesök även om det är lite klurigt eftersom jag är allergisk och vi måste vara så noga med städningen sen. Det har varit en fin helg med riktigt bra loppisfynd från torget, uppmonterade skåp och hyllor och dessutom en kort sväng till vårt sommarhus igår där vi åt hemmagjord svamppizza och såg på solnedgången över en spegelblank älv...

5 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Härliga hundar. Vilken fin helg det lät som, här har också varit fint, lugnt och filmer och mys bara..!
Tänkte höra en grej med dig. Är du ofta inne i själva Stockholm? Jag har fått dille på en klänning som är slutsåld på topshop nätshopen och tänkte kolla med nån Topshop-butik i Stockholm om de har kvar den. men jag känner så få - typ ingen jag har kontakt med i allafall där. Är du ofta inne och surrar runt affärerna och skulle kunna kila in och handla den åt mig så jag sätter in pengar åt dig. vet det kan vara bökigt och jag finner säkert på råd med någon annan om det inte går, så känn ingen press. bara en liten undran och frågar man inte så får man ju inga svar :)

Härlig måndag önskar jag dig!
kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Nejdu! det ordnade sig..eller inte alls, den finns inte varken i Stockholm eller Göteborg, där jag för övrigt har många vänner som kunnat skicka..buhuu! Får försöka få ut den ur mitt huvud..tänka det var inte meningen :)
Prova läppstiftet jag köpte, det var inte för orange och inte för blått..i allafall perfekt för mig :)

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

men ååh så knasig jag är, det minns jag ju nu att du flyttat, ibland är jag lite för snabb :)
Jo, är det meningen så dyker den nog upp igen den fina fina...!
Spiderwick heter den, var lite otydlig i länkningen..se den se den, den är så himlelens fin..
kramar Lycke

Kommunikatören sa...

Mysig blogg :D
Gillar färgsättningen!

Syster sa...

Fina bilder.....Måste få de där på Svante sen! KRAM