onsdag 28 september 2011

Brev från kolonin














































































































































Idag är det gråmulet och kallt ute så jag tittar på bilder från en solig helg och promenad till Doris kolonilott. Solen sken på oss där vi satt på den lilla altanen, drack kaffe ur fina porslinskoppar och såg ut över de små grönsaksodlingarna och alla blommor. Doris stuga är den lilla vita och Doris är den lilla vita damen. Jag skulle inte ha något emot en egen liten kolonilott med pelargoner och spetsgardiner i fönstren och kaffe på en liten veranda....

4 kommentarer:

Krickelin sa...

Vad härligt med kolonilott. :)
Och Doris är ju förresten finaste namnet tycker jag. För ett tag sen så frågade du vart jag fått tag på min soffa. Förlåt för mitt sena svar. den köpte vi från en man på blocket. Det är en Howard som urprungligen kommer från Room. Hoppas du får tag på någon du gillar. :)
Ha det fint.

LeiaMia sa...

Så fint!!! Att skaffa kolonistuga är en av mina ännu ej uppfyllda drömmar!

Rebecca sa...

Kära rara! Vad glad jag blev över dina fina ord här om dagen. Har läst dem om och om igen. Tack! Jag har saknat dig i bloggosfären. Du är en så fin och bra person. En sådan som jag skulle vilja vara vän med i verkligheten. Jag hoppas så att du har det bra. Stor kram

Maria sa...

det vill jag också ha! Ser så mysigt ut!