lördag 15 oktober 2011

Lördagsledighet, småfynd och kaffedrickande

























































Lördagar ska vara precis så här. Vakna av solljuset som silar in genom fönsterrutan. Lång frukost med mycket kaffe följt av en promenad ner till torget för att rota i loppislådor. Inhandla presenter till kvällens fest och sedan hem igen och bara vara några timmar. Slå in paket. Mer kaffe.

Det blev bara några småsaker fyndade för min del på loppisen idag men R hittade en ulltröja från woolsey och ett fint skinnskärp, det senare kostade precis en hel krona. Mitt dukfynd hamnade på perstorpsbordet och burken hamnar nog i stringhyllan där många av mina plåtburkar fått en permanent plats. Den lilla äggkoppen med namnet Flora står upp och ner i diskstället och väntar på ett kokt ägg vid en söndagsfrukost..

5 kommentarer:

Sophie sa...

det er et meget fint køkken, du har! dugen er rigtig, rigtig fin og den lille Flora æggekop har jeg også:)
hav en skøn dag!

Maria sa...

Så fint med alla fina saker i snygga hyllan.

lillaicaica sa...

Hej Pella! och tack för titten på min blogg. här inne var det också fint! fin stringhylla och sakerna. jag måste titta mer imorgon när jag inte är så trött :)

Rebecca sa...

Ni har det så himla fint! och vilka bra fynd ni gjorde. Hoppas att du får en jättebra måndag kära du! <3

Li sa...

Det lät som en jättefin lördag!