lördag 29 oktober 2011

Berlin; poeter, grafitti och solsken på kinderna








































































































































































Berlin var fint som snus och blommade av färger i grafittimålningar och som rosor på kylslagna kinder i en solig höststad. Inga bilder är tilräckligt fina, tillräckligt talande och jag vet inte hur jag visar vad vi var med om. Hur vi betalde två euro till en poet på en pub inredd med rokokomålningar och menyer på gamla speglar. Hur denne poet lät oss välja Shakespeardikt och avslutade med en egen dikt; Weeping Willows som jag önskar att jag hade skrivit ner och sparat i en låda. Hur vi vandrade i timmar bland begagnade saker i ett loppisarnas Mauerpark och hur ett kleizmerband som kom i en buss driven av rapsolja sjöng så att vi alla måste köpa deras skivor och hur jag lyssnar på em fortfarande här hemma... Berlin var fint. Fint som snus.

3 kommentarer:

Sophie sa...

det lyder og ser ud som en fantastisk rejse! jeg drømmer også om berlin...
hav en fin dag.

Vicky sa...

fina bilder! måste dit snart.

Rebecca sa...

Godmorgon du sköna mö!

Det låter alldeles fantastiskt! Jag ska till Berlin i November. Det ser jag verkligen fram emot. och vad kul att jag kunde inspirera med bakstenen, väldigt värt måste jag säga :)

Hoppas att du får en fantastisk söndag. Jag ska gå på loppis och äta jordgubbspaj idag. Det känns fint!