fredag 16 september 2011

Hemmet från en sjuklings ögon








































































































Att vara hemma sjuk från jobbet är en så värdelös känsla. Hjälplös. Ibland när det är mycket omkring en, då tänker jag att det vore bra skönt att ligga hemma i sängen hela dagen och snurra runt,runt i sängkläderna hela dagen. Men när man väl är där, när man har migrän två gånger på en vecka, mår illa och har en mage som känns som en torktumlare säkert känns, då är det inte roligt. Då undrar man varför man måste vara hemma. Solen skiner utanför fönstren och här ligger jag... jag kan inte ens få tiden att gå. I alla fall så har vi flyttat nu. Nu bor jag i en ny stad och i en ny lägenhet. Det är fortfarande ganska rörigt omkring oss men saker och ting börjar komma på plats och trägolven känns så fina under fotsulorna...

2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Men duu! har du flyttat? vad spännande och hoppas du trivs! och hoppas verkligen du mår bättre snart! vet det där, man kan längta till att få vara sådär lagom sjuk..men här tar man sig inte tid när liten är så just Liten :)
Ser fint ut där, puss..
Lycke

itsallvintage sa...

ah
jag gillar verkligen att billybokhyllorna är olika höjd. det ger en så spännande känsla. liksom förmänskligade på nå vis. som ett gäng där i hörnet.
kram
lovisa