lördag 24 september 2011

Loppislördag
































































Loppislördag blev dubbla svängar på torget. En tidig vända, kaffe ochen sväng med mormor som sedan följde med upp och åt chokladrutor och drack kaffe. Mormor hade två påsar med sig hem och förlorade en färggrann bukett med astrar någonstans på vägen...
Jag kunde inte motstå blommiga koppar och en liten bambi för i prinicp inga pengar alls och så fick jag en hemskt fin grytlapp som jag stod och fingrade på, av mormor. Dessutom hittade jag finaste kjolen från Betty Barclay i mörkt blått med höstlöv på. Nu ska det dansas fram längs gatorna minsann!

6 kommentarer:

malin sa...

polaroidalbumet har jag hittat på ebay och det är bara att söka på mini polaroid photo album. men eftersom jag har en nytillverkad minipolaroid, så är korten liksom lika stora som visitkort ungefär. fast det finns säkert fina album för normalstora kort också om man letar!

LeiaMia sa...

Najs! Blev påmind om att köpte en Muminknapp igår, när jag såg ditt förra inlägg... var fasen la jag den?

till-vidas-ara sa...

oj vilken fin kjol! och det andra också! vi har rätt lika smak måste jag säga igen:)
och du..
låter underbart med de där hyllorna med goda böckerna! vill också ha en plansch, en stor, men det tycks närmast omöjligt att få tag på..
http://linaoj.blogspot.com/ sa på min blogg, efter det du skrev, att hon sett en sådan bricka du letar i en butik i gamla stan..bara ett tips!

kramar Lycke

Linnéa i Paris sa...

Jättefin kjol!

Anonym sa...

Sv ang vampyrkväll: Grrrr.. Samma samma eller annat kul? Vilka fina fynd! Loppislördag, bästa lördag!

amanda löwenberg sa...

Så mycket fint du hittat! Grytlappen var himla söt!