tisdag 26 maj 2009

Svunna tonår

"Tonåringar är smartare än sin föräldrar" stod det på en löpsedel. Ha! tänkte jag, och bröstade upp mig i några sekunder innan jag mindes att jag ju inte är någon tonåring längre. Vad hände? Jag har ju precis fyllt 27! Men det känns som om jag borde tillhöra gruppen tonåringar fortfarande; inte längre barn men inte heller riktigt vuxen. Trots detta kommer jag på mig själv med att det var länge sedan jag började dricka mängder av kaffe, inbillade mig att jag såg silverfärgade strån i mitt hår, deklarerade första gången och att jag regelbundet tänker tillbaka nostalgiskt på minnena från "den svunna barndomen". Jag är inte tonåring längre. Jag har kärlekshandtag, eget skafferi, körkort med för länge sedan utgången prövoperiod och blir bakfull av tre glas vin. Jag vet inte riktigt när allt det här hände men hur jag än vrider och vänder på det kan jag bara inte tro att tonåren är över, att jag är närmare 30år än 18....

1 kommentar:

Maya sa...

Haha, känner så igen mig!! Det är konstigt det där. Men låt oss tro på citatet" Man är så gammal som man känner sig!" ;)