torsdag 7 maj 2009

Måste


Jag dricker kaffe med mjölk och äter skorpor med messmör och känner en klump i bröstet som inte vill lösas upp.
Jag dricker mer kaffe med mjölk och äter fler skorpor med messmör men jag är fortfarande liten och ledsen inuti.
Jag sover för länge men är ändå trött, har massor att göra men slår ändå bakut. Har ju lovat, tänkt, att göra alla måsten men plötsligt känner jag bara solens strålar genom rutan och vill ut och plocka blommor, sitta i kjol i grönt gräs och titta på folk som gör massor med måsten men bara inte jag...

Jag får nog stanna här i min lilla ledsna kokong och vänta på att han kommer hem och ger mig världens största kram innan jag åker. Åker iväg för att jag måste för imorgon MÅSTE jag, måste, måste och jag tror att det är därför jag är ledsen och trilskas och bara vill låta solen och vinden leka med mitt hår och låta mina tankar blåsa ut och alla måsten sopas bort och och om jag ändå inte hade måsten.

Jag tar en till kopp kaffe med mjölk och en skorpa med messmör och skjuter lite på framtiden igen...

Inga kommentarer: