torsdag 26 mars 2009

Lopp-shopp!


Idag är det torsdag och jag kom hem från jobbet med ett extremt loppissug. På torsdagar har fina affären Presenta öppet och där kan man vandra direkt in i 50-talet. En del är riktigt dyrt men alltid lika fint och en del är faktiskt helt överkomligt prismässigt! Jag har länge suktat efter Zebra- koppar och nu kan jag se en varenda gång jag ställer mig vid spisen- för där har jag ställt min bricka med en bild av en zebrakopp! 40kr kostade den! Runt hörnet från Presenta, och bara ett par gator hemifrån mig, ligger en loppis med hemskt mycket saker men inte heller särskilt billiga priser. Så är det i och för sig nästan överallt i den här sta'n och halva nöjet är ju ändå att titta på alla fina saker! Jag såg en Spisa ribb salladsskål som var fantastisk men för 760 kr får den nog stå kvar där länge än. Däremot köpte jag salladsbesticken som låg i skålen- ett par i teak från 50-talet troligen gjorda av Nils Johan. De kommer ändå pigga upp vilken annan salladsskål som helst! En liten söt äggkopp med en påskkylling fick också följa med hem- den ska jag äta ägg ur i påsk! En guldtia för den!

På hemvägen från loppis-shoppandet stannade jag till på posten och hämtade ut en skål jag har budat hem från tradera. Nu ser mina tomater ut som ett konstverk!

















Inga kommentarer: