fredag 13 mars 2009

Gimme', gimme'!!


Gimme' some of that lovin' only sour candies can give!



Ikväll är det tjejkväll och innan dess har jag duktig eftermiddag. En duktig eftermiddag kan t.ex. gå ut på att man tvättar, byter stickproppar på kontakter, plockar ur och i diskmaskin, hänger upp lampar och städar efter stökiga elektriker som tvingat sig på dagen innan med s.k. elstamrenovering. Elstamrenovering betyder att två stökiga elektikersnubbar klampar in i ens lägenhet med skor på, kör ut en, stänger av strömmen, byter ut alla fina gamla elkontakter mot nya, moderna och fula och stökar till så mycket de bara kan på en dag. Efter en elrenovering ligger det ett ljusgrått lager damm över hela bostaden, inklusive matvaror som vräkts ur ditt skafferi, dammiga lampor och hathyllor kan hittas på ett före detta vitt överkast, små bitar avklippt elkabel ligger utströdda som halvt färgglad konfetti i alla skrymslen och vrår och på golvet kan man avläsa ungefär vilken skostorlek elektrikersnubbarna har, genom de fotspår de har lämnat överallt. Elstamrenovering är- sådär kul va....

Men nu är det snart fint för ikväll och fint för imorgon när jag ska trilskas med matteintegraler hela dagen. Det måste vara fint då, för om det är stökigt någon endaste stans så måste jag genast lösa det och då får integralerna ligga där, som de dumma fula lussebullar de (enligt Kerstin, inte mig) ser ut som. Elstamrenovering och integraler samma vecka. Klart som fasen att jag måste ha sura godisar för att orka!

Tjo out!














Bilder:
1) Godaste godiset

2)Förra tjejkvällen som för övrigt var en Hattfredag!

Inga kommentarer: