torsdag 4 september 2008

Rosor är röda...

Idag hittade jag massor av rosor och andra blommor på torsdagsloppis. Rosor på kjol, rosor och exotiska fåglar på vackra tårtfat, sommarblommig schal, blommig liten sminkväska och ett litet halsband med pärlor likt ett sådant man gjorde som liten och trädde på tråd. Jag önskar jag visste vem som har trätt mitt... Dessutom hittade jag och R tre fat och en skål i hårdplast med blåblommig 50-tals stil signerade Stig Lindberg. Det kanske blev någon krona för mycket loppislycka men just nu tycker jag att jag får unna mig när jag klarat min tenta så bra. I tisdags när jag fick veta resultatet köpe jag en liten konstbok om Toulose Lautrec, en brunblommig schal och vita äldre skinnhandskar för 30 kronor på en anan av Täljes loppisar. Det är ganska okej att shoppa loss second hand när priserna ändå inte blir mer än så....



























Puss till min nyopererade far och min febrige prins.

1 kommentar:

ottokoj sa...

hej fina. jag läste just din blogg. du är så gullig.. och du skriver vackert.
nu ska ja sova..har tittat klart på filmen 21..riktigt bra faktiskt.