måndag 29 september 2008

Bara loppisar?

I helgen slängde jag ur mig att det enda jag och min pojke gjorde nu för tiden var att gå på loppisar. Det är inte riktigt sant för den här helgen har vi förutom loppis på Vaksalatorg i lördags och loppis i Fyrispark i söndags också ätit kikärtscurry på indisk restaurang, lyssnat på fantastiskt gitarrspel på Pub Nitton, ätit trerätters middag med mina föräldrar och varit på Disneykväll, där kvällens film blev Hitta Nemo, med två av mina vänner.


Dessutom tycker jag ju faktiskt att loppis är väldigt kul. På Vaksalatorg hittade jag en vinterkappa för 40 kronor som jag tydligen passade så bra i att både ägaren av ståndet och en annan man som hjälpte mig med en spegel ville fotografer mig i den! Dessutom hittade jag i söndags en liten svart coctailklänning med prislappen"299 kronor" kvar där bak för 40 kronor, en liten söt schal för 5 kronor och en ljusblå Fjällrävenjacka från 70-talet för 25 kronor. Jackan visade sig trots att jag önskat annat, vara lite för stor och jag säljer den vidare på nätet till någon som passar i den bättre. Det verkar gå bra för efter en dag är budet på den uppe i över 100 kronor... Kanske har jag alltså gått plus efter helgens loppishelg och på köpet fått tag i en vinterkappa och en söt klänning för fest nästa helg! Jag ska aldrig klaga mer på att vi går för mycket på loppisar. Jag ska aldrig mer...!


Bilder:


1) Jag i min nya fina coctailklänning

2) Jag i min nya kappa vid fyrisån

Inga kommentarer: