måndag 15 september 2008

Deppa- pella


Jag orkar inte. Jag vill inte? Jag gör inte.

Halv dag = soffa. Städning? Senare. Ärenden? Inställda. Motion? Senare också förhoppningsvis...

Nu har jag en så'n där dag igen. En dag som bara är och jag låter den gå och minsta åtagande känns som oöverstigligt och jag försöker inte ens. Låter bara vara. Orkar inte.

Jag vet inte om jag är lat eller ledsen eller både och ... eller kanske ingendera. Kanske bara uppgiven. För att ta mig ut måste jag först duscha och klä på mig och sedan möta folk och tja, det verkar jobbigt. Och för att städa som jag ju måste göra innan jag får besök ikväll så måste jag resa mig ur soffan och ta tag i saker. Det verkar också jobbigt. Hela jag andas depression men det är inte av djupare slag och jag är någonstans glad att jag har det här valet att bara vara idag. Jag ska bara vara ett tag till. Sedan ska jag städa så att min lägenhet skiner, duscha, klä på mig och ta en prommenad av längre slag med musik i öronen och frisk luft i näsan. Kanske vänder jag på dagen där och slutar deppa? Annars är imorgon en annan dag...

Inga kommentarer: