söndag 6 november 2011

Hej söndag






































































































































































Jag umgås med mig själv idag, yttrar inte ett ord i onödan. Jag stickar en halsduk i hallonrött restgarn och läser gårdagens loppisinhandlade barnböcker. Kalle Skrutt är den finaste även om den är den mest slitna. Den handlar om en kanin som hittas på en vind och berättar för sin nya ägare om dennes mamma som liten. Madicken är också fin och väcker barndomsminnen. Dessutom gläds jag åt min nya blommiga kastrull som jag släpade hem på tåget hela vägen från Sundsvall. Hittar man en blommig kastrull så gör man. I fönstret har den röda pelargonens blomblad singlat ner i en hög framför det fina okända paret. Nu åker nog svamp fram ur frysen och så blir det lite kvällsmat och mer stickning. Hej söndagskväll.

6 kommentarer:

Vicky sa...

vilken fantastisk kastrull.

Sophie sa...

de er så fine, dine polaroider.

sarapirat sa...

pella,
vilka härliga berlin bilder därnere!
får verkligen lust att svänga förbi berlin...

till-vidas-ara sa...

du det är så vackert! och den där kannan måste ju hem till dig..

kramar om , lycke

amanda löwenberg sa...

Åh så fin kastrull! Älskar blommiga sådana, men har själv inga alls. Kanske ska hålla utkik på loppis?

Hannah sa...

Vilken charmig gryta:)