måndag 11 april 2011

30 jämna år med vibbar från Frankrike






















































































































I helgen fyllde Richard 30 jämna år. Vi firade helt franskt, med massor av baguetter, kex, vin och ost såklart, med färgglada baskrar, musikquiz och dans natten lång långt in på morgontimmen. För mig var klädseln ganska lätt- min röda 10-kronors basker fick hänga med inomhus och garderoben är full av randigt så det var bara att plocka ihop trikolorens färger. Himlans fint var det och finfint folk minsann. Richards närmaste inklusive min favoritfransos med litet bockskägg och med papperspåsen full av franska specialiteter!

7 kommentarer:

Angeliqa sa...

Vilken rolig födelsedagsfest och himla fint med röda baskern.

Linda sa...

Vilket härligt tema och vad tjusig du var!
Mysigt att du med kunnat inviga balkongen, det gör verkligen att lägenheten blir som ny tycker jag.
Å hejja blåsippor, så mysgt!

Linda sa...

Vilket härligt tema och vad tjusig du var!
Mysigt att du med kunnat inviga balkongen, det gör verkligen att lägenheten blir som ny tycker jag.
Å hejja blåsippor, så mysgt!

Carro sa...

Sv: Ja, visst kan man verkligen fortsätta överraskas av domdär positiva vändningarna! Oj, svårt när det är så mycket man vill samtidigt. Då får man hitta nåt smart sätt att prioritera (ha, jag brukar oftast gå efter det som känns roligast). Jag kan iallafall rekomendera Konstvetenskap, det är sjukt intressant! Hoppas du tog dig fram till Sthlm tillslut :)

till-vidas-ara sa...

Ser ut att ha varit rätt underbart det där :) Riktigt randigt franskt, önskar man varit med..
Kramar Lycke

Anja sa...

Åh vad härligt! Min kille och hans polare brukade köra franskt tema nästan varje vecka på sommaren. De klädde upp sig, köpte baguetter och vin och gick ut och spelade boule. Funderar själva på en fest med franskt tema inom en snar framtid, kul med inspiration här ju! =)

raquel sa...

fester med franskt tema tenderar ju att alltid bli roliga av nån anledning! alla brukar se likadana ut , det kanske är det!