tisdag 23 november 2010

Var läser du?


Jag hittade en gammal undersökning från Akademibokhandeln om var man helst läser någonstans. Jag skulle just nu svara i en solstol vid havet för där läste jag ut pocketar på löpande band de här semesterveckorna. Men här hemma är det nog i mormors gamla fåtölj i vardagsrummet med en pläd över knäna och med utsikt över en mörk och snöig skog... Var läser du?!

Så här valde svenska folket ...
1. I sängen 49,7% av rösterna
2. I soffan 32,4% av rösterna
3. På bussen, tåget eller flyget 6,2% av rösterna
4. I en park 1,5% av rösterna
5. I köket under en måltid 0,9% av rösterna
6. På café 0,6% av rösterna
7. Mitt ute i skogen 0,3% av rösterna
8. På biblioteket 0,3% av rösterna
9. På jobbet 0,2% av rösterna
10. I båten 0,1% av rösterna

Källa:
Akademibokhandelns undersökning bland sina MedMera-kunder.

Bild) Min favoritläsplats

Inga kommentarer: