fredag 26 november 2010

Myrorna i E-tuna


Myrorna i Eskilstuna är verkligen så himla mycket bättre än här i sta'n. En stor fin julduk till köksbordet 25kr, charmigaste tomten med brillor från 1958 (han hade en liten hälsning under sitt förkläde) för 15kr och en stor blus som jag ska ha som tunika för 65kr bl.a! Dit åker jag tillbaka- inte bara för Myrorna förstås, världens bästa Frida bor ju där också. Vi hade en så himla trevlig dag och jag saknar henne så om dagarna på jobbet. Ser fram emot att se hennes lille/lilla avbild snart!

Bild) Nya Blusen/tunikan. Mer rostbrun än på bilderna. Lite pepparkakekänsla!

2 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Hej Pella, jag har utställning på biblioteket i Solna C, Vingen. Om du kommer dit så får du din kudde. Jag har tyg, kuddar, pallar mm. Vi är två en konstnär som har sina tavlor och jag som har textil,retro.återvinning. Den håller på tom 12/12. Om inte jag är där så kan du ta kudden. Välkommen Brittmari

Anonym sa...

Hej, jag kommer nog tyvärr inte kunna komma dit. Bor väldigt långt ifrån Solna och har inga lediga dagar innan det datumet då vi är underbemannade på jobbet. Trist :(