måndag 22 november 2010

Mmmmm Malaysia


Malaysia.

Malaysia för mig luktar som asien ska lukta. Det är en blandning av starka kryddor, avfall och avgaser som ger en lite sött frän lukt. De varma vindarna smeker kinderna och bubbletea, icetea och sojamjölk som svalkar. Leksakerna är färgglada och söta. Liksom matförpackningarna, kläderna, allt... Människorna är vänliga, mjuka i sättet och tror på karma. De hjälper dig oavsett vad. När bankomaten svalde mitt bankomatkort fick jag 100 kronor av en främmande man till taxi- bara sådär. Det händer oftare i asien än hemma.

Malaysia.

Vi kom, vi såg, vi tyckte om dig. Någon gång ses vi igen...









































Bild 1) Strand med fiskebåtar
Bild 2) Paraglider i solnedgång
Bild 3) Tempelutsmyckning i form av lejon
Bild 4) Jag dricker färskpressad annanasjuice på en dagstripp över till Thailändska Satun

P.s. Någon som vet hur man får bort datummärkning från bilder? Lånade en kamera och såg inte att alla bilder var märkta förrän jag lagt över dem i datorn...

Inga kommentarer: