torsdag 16 september 2010

Höstandning




Eftersom min kamera väntar på nytt liv (nyköpt laddare då den gamla gått upp i rök) så kan jag inte fota vackra höstlöv och regnbågen som kilade in sig mellan våra hus idag. Jag kan inte fota chokladboll och kaffe latte en lugn dag på jobbet eller spontaninköpta vackra svarta snörkängor i en påse. Jag kan heller inte visa fynden från förra helgens loppisräd på Vaksala och besöket på Antikvärldens dag i Solna där jag hittade en plansch som suttit i en fin tants fars gamla skobutik.

Jag kan med ord beskriva morgnar med regn smattrande mot min blåprickiga regnkappehuva på väg till jobbet, löv som små skepp i stora pölar, mosade blålila plommon mot asfaltsväg. Plommon som jag inte kan äta längre för att jag är allergisk men om jag drar ett djupt andetag så kommer smaken genom doften och jag minns barndommens plommonkladdiga fingrar om hösten...

Bilden är lånade för känslans skull...

Inga kommentarer: