tisdag 7 september 2010

En ledig dag som blev en fynddag


Idag hade jag en ledig dag. Jag gick och lade mig extra tidigt igår eftersom jag var helt slut efter en lång dag på jobbet. Vi bygger om Apoteket och alla hjälps åt med allt så det är hyllbyggande och varuflyttande för hela slanten. En ledig dag satt alltså fint och jag inledde med att sova i över 12 timmar. Sedan tog det stopp ett tag men så fick jag ett ryck och åkte hela vägen och mötte R efter jobbet. Det tar ca. en timme enkel väg. Vi gick till en av mina favoritloppisar där som det var evigheter sedan jag besökte eftersom R flyttat från sta'n. Jag hade en tanke att jag ville ha nya bruna lågskor och tänkte att kanske... Det första jag fick se när jag kom in var: Bruna fina lågskor i exakt min storlek! Det var som om det var mina fötter som hade gått in dem, så perfekt satt de och de var ecco till på köpet, made in Brazil... 45 kronor. Ibland har man tur!

Dessutom köpte jag en blå koftkavaj (45kr), blåa tunna handskar till hösten (10kr), en vit kruka i pressglas till köksfönstrets kavalkad av pressglas (10kr) (En av Rs Aloe Vera fick bo i den) och slutligen en lagom stor handduk med Grodan Boll och Kalle Stropp (15kr). Perfekt som resehandduk eller gästhandduk som inte tar så mycket plats sen i tvättkorgen! Dessutom köpte jag en liten bok med gamla fotografier från Stockholms tidiga 1900-tal som jag hittade på vägen ut. Vilken fynddag!

Bild) Mina nya bruna pjux!

Inga kommentarer: