fredag 22 januari 2010

Jag längtar till sommarens loppisar!


Jag längtar, längtar, längtar...


Funderade lite över mina bästa loppisfynd. Jag blir alltid glad när jag hittar fina burkar och askar, skålar i vitt och turkost pressglas, babuschkadockor och fina gamla böcker.


Mina största fynd rent geometriskt lär också vara dem jag faktiskt fyndat mest pengavärdemässigt. Min rokokosoffa för 500kr (värde ca. 2000), min 20-talslampa för 100kr (värde ca. 2000 där med), mitt köksbord med stolar i teak och skinn för 500kr (värde... jag vet att jag såg en likadan grupp i en antikhandel för 15 000 kr men den var i perfekt skick. Några tusenlappar ändå kanske?). Sen har jag ju bytt till mig en bok värde 900kr mot ett krimskramshalsband och en muminmugg mot en barnbok jag inte hade några större känslor för. Bytesaffärer är roliga eftersom båda parter oftast verkligen blir nöjda.


Jag har inte sålt för några större summor på loppis eftersom jag tycker att Röda Korset har bättre behov av pengarna än jag, och brukar skänka allt jag inte längre använder dit. Det är pengar jag ändå inte sett- så jag hoppas att sakerna säljer bra och ger flera slantar till RK och därmed folk som behöver dem bättre!


Inga kommentarer: