lördag 16 januari 2010

Att det inte kommer ut någon poesi i mitt namn på bokmarknaden betyder inte att mitt liv inte är fullt av poesi. Ett lyriskt storverk är varje dag.


Om man hittar en bok med en så fantastiskt titel som "Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig" så ska man köpa den. Eller också få den av sin bästa kompis... Man kan nästan gissa att det är en bok av bodil Malmsten.


-Att det inte kommer ut någon poesi i mitt namn på bokmarknaden betyder inte att mitt liv inte är fullt av poesi. Ett lyriskt storverk är varje dag.


Jag håller med.


-"Fattas bara" tänker jag, men vet inte vad det heter på franska


Merde! Merde, merde!


-Det regnar in i en bokhylla i mitt arbetsrum


Mögliga böcker är också böcker men det har gått för långt när djur har börjat bygga bo inuti.


-Varför måste det alltid vara så vackert när jag reser?


Det är alltid och precis jämt, förödande vackert när du lämnar en plats du tycker om.... Jag tänker på det nu när jag ska lämna min barndomsstad. Aldrig har rimfrosten klätt in stadens tak i sagosken som nu. Aldrig har ljusen lyst så magiskt och aldrig har varje gränd känts så bekant, så hemma för mig, och så olidligt vacker som nu när jag far...

Inga kommentarer: