fredag 6 februari 2009

För att köpa får man sälja först...


Man kan ju inte bara köpa och köpa en massa grejer om man aldrig drar in några pengar heller!

Om man som jag går på studielån som inkomst är det inte mycket att bygga upp ett imperium på även om just secondhandbranschen är den där man kan klara sig med lite mindre i plånboken. Men ändå! Jag har börjat tänka att för varje pinal jag samlar på mig måste jag göra mig av med en. Dels för att inte min lägenhet ska svämma över och jag ska slita ut ryggen när jag väl ska flytta, men dels också för att inte gå alltförmycket back så fösöker jag sälja ett och annat som faktiskt mest står och samlar damm.


Jag har hitills sålt- mitt gamla köksbord med stolar (när jag köpte ett nytt- en in- en ut), en fjällrävenjacka som jag hittade på loppis och som var väldigt fin men lite för stor, en fotoram för digital bildshow som jag fått en gång, men som var lite för högteknologisk för mig, min kameratelefon- på samma grund- den har bara blivit liggande, ett gör-det-själv kit med suddigummin som jag har fått någon gång och just nu säljer jag min fina väska i rotting och skinn på Tradera auktion. Den kostade 20 kr på en loppis och är just nu uppe i 320! Bra procent- för den har jag råd att fynda någonting på loppis nästa gång igen! ;)


/S.

1 kommentar:

Pella sa...

...och väskan gick för över 500kr till slut!