torsdag 8 januari 2009

Min början på året

Det började med en finfin nyårsfest som Vera och Sofia ordnade i Veras stora delade femrumslägenhet (som hon flyttar ut ifrån och in till en egen etta nu i Januari). Sedan kom en stor brakförkylning med posten och jag fick ställa in en planerad arbetsdag och sedan blev det rastlösa dagar hemma i lägenheten, mycket sömn och vila kryddat av sällskapet av min pojke (som jag slutligen smittade ner) och i tisdags anlände min "Sex and the City"-box på posten och höll oss sällskap.

Min lägenhet är lite extra fin eftersom mitt fula IKEA-soffbord har åkt ut och ett fint 50-talsteakbord som jag ropade in från en auktion för ett tag sedan ersatte det. Dessutom har det kommit upp en stor inramad poster på Amelie från Montmartre i mitt kök och på köksbordet står numer en ljusblå karamellskål i pressglas som jag fastnade för då jag såg den i skyltfönstret på Emmaus här om dagen.

De närmaste dagarna i Januari kommer förhoppningsvis ägnas åt att plugga knark för på torsdag har jag tenta i läkemedelsmissbruk och beroendelära.



Tjing!


Inga kommentarer: