söndag 25 januari 2009

Fyrisparkinspark -årspremiär för loppisen

Snöslaskflingor dalade utanför köksfönstret i förmiddags men jag och R drog mössorna över huvudet och plaskade ut och iväg till Fyrisparks söndagsloppis.

Vi var där ganska tidigt och jag tror att det lönade sig i fråga om fynd. Vi har aldrig förr haft så många påsar med oss hem. R köpte burkar, en 50-tals saftservis; färgglada glas och en tillhörande kanna på randigt fat, tre fina koppar för en tia och en stenkaka med Beatleshits. Jag köpte en/fem ryssdockor- sådana färgglada figurer som man staplar i varandra- de bor nu i mitt vardagsrumsfönster, en blommig schal för en tia, tre fina barnböcker, en plåtburk och en liten virkad duk -likadan som en jag har hemma redan- nu är de ett par!


Vilken insparkspremiär för fyndande på Fyrispark!















Kaffe och ut - /S.

Inga kommentarer: